Framework See-Think-Do-Care nám umožňuje navrhovat účinné marketingové taktiky a strategie v klíčových fázích nákupního procesu.
Popis fází procesu See-Think-Do-Care
- Fáze SEE – “Rozhlížím se.” –> Naším cílem je zaujmout.
- Fáze THINK – “Přemýšlím o tom. Hledám informace.” –> Naším cílem je nabídnout relevantní informace, které jim mohou pomoci v rozhodování.
- Fáze DO – “Jsem odhodlán koupit. Kupuji to.” –> Naším cílem je přesvědčit je, že chtějí koupit od nás.
- Fáze CARE – “Jsem vaším zákazníkem. Pečujte o mě.” –> Zákazník už nakoupil. Naším cílem nyní je připomínat se mu. Snažit se, aby u nás opět nakoupil.
Zdroje:
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Příklad: Doplňky stravy pro sportovce
Pohled zákazníka – Začínající cvičenec:
- Fáze SEE: Začíná chodit do posilovny. Rozhlíží se a vidí doplňky stravy na baru.
- Fáze THINK: Začná si o nich na internetu hledat informace. Zjišťuje k čemu, který přípravek slouží, co dělá a v čem pomáhá.
- Fáze DO: V této fázi již ví, co konkrétně potřebuje. Nyní hledá, kde si přípravek koupí, nebo od koho si ho pořídí. Nakonec nakoupí.
- Fáze CARE: Cvičenci přípravky užívají. A ty dochází. Potřebuje koupit nové.
Marketingové strategie:
- Fáze SEE: Cílem majitele posilovny by měla být podpora prodeje. Především v místě, kde se cvičenec pohybuje. Např. na baru v posilovně. Zde by měly být komunikovány výzvy. Např. “Zhubni!”. “Zvětši své svaly!”, “Sportuj a budeš zdravý!”.
- Fáze THINK: Cvičenci začnou hledat informace, co jim v tom pomůže. Majitelé posiloven by měli poskytovat relevantní informace a rady na svých webech a blozích. Tyto rady by měli komunikovat především formou osobních doporučení. Například zkušených trenérů a instruktorů. Ale i pomocí informačních bulletinů a vzorků.
- Fáze DO: Aby cvičenci nakoupili na baru, je vhodné využít reklamních plachet a poutačů komunikující přínosy.
- Fáze CARE: Majitelé posiloven by měli evidovat, co scičenec užívá a vycházet mu vstříc pomocí věrnostních programů a věrnostních klubů.
Zdroj: WOO