Obsahový marketing je bezesporu klíčovou marketingovou strategií současnosti. On už tu byl dříve, ale moc se o něm nemluvilo. V roce 2014 v ČR nastal boom. Do zájmu marketerů se dostal ve spojitosti z novými algoritmy vyhledávače Google (Panda a Penguin), které se zaměřují právě na kvalitu obsahu. Pokud chcete vědět co obsahový marketing je, navštivte stránku vceliste.cz.
1. Klíčová slova používejte jen jako koření
Nepoužívejte nadměrně klíčová slova. Ocení to vyhledávací roboti i čtenáři. Buďte přirození.
2. Staňte se expertem ve vašem oboru
Buďte odborníkem. Staňte se autoritou. Buďte takoví, aby jste se stali vzorem.
3. Budujte důvěru transparentně
Dejte o sobě vědět. Komunikujte. Přispívejte. Staňte se jedním z nich.
4. Obsah zpracujte do všech formátů
Natočte video, udělejte jeho přepis, převeďte ho do mp3, vytvořte z něho prezentaci, zpracujte ho jako infografiku, publikujte jako článek.
5. Nadpisy jsou základem všeho
Vždy pamatujete na to, kdo to bude číst. Na nadpisu závisí, jestli si čtenář přečte celý obsah.
6. Využívejte nové zprávy o aktuálním dění
Buďte v obraze. Využijte aktuálního dění. Reagujte na něj. Komentujte. Sledujte trendy.
7. Sledujte, jak se o vás mluví
Sledujte, jak se na vás odkazuje. Najděte chyby a špatné odkazy opravte jej, nebo jej nechte odstranit. Chraňte si svoji reputaci.
8. Angažujte se
Reagujte na kvalitní obsah. Komentujte ho. Sledujte reakce komunity sociálních sítí. Pomáhejte vytvářet informační hodnoty.
9. Komentáře zvyšují hodnotu obsahu
Relevantní komentáře s odkazem v diskuzi zvyšují atraktivitu vašeho webu. A vás samotných také.
10. Kvalitní obsah lidé sdílí sami
Pokud vytvoříte kvalitní a zajímavý obsah, lidé ho začnou sami šířit. Využijte toho.
11. Řiďte se podle obsahového plánu
Vytvořte si obsahový kalendář, navrhněte téma článků, videí a jiného obsahu. A držte se toho plánu.
12. Kvalita (a objektivita) z více zdrojů
Neváhejte procházet spousty obsahu kvůli novému obsahu. Inspiraci však hledejte v relevantních zdrojích. Myslete na to, že ne všechno musí být pravda.
13. Kvalita není kvantita
Hodně obsahu ještě neznamená, že bude kvalitní. Mnohdy je lepší méně než více.
14. Publikujte pravidelně
Držte se obsahového kalendáře a publikujte alespoň 1 obsah týdně. Neztratíte tak pozornost následovatelů.
15. Vytvořit kvalitní obsah chce čas
Mějte na paměti, že pokud něco vytvoříte za chvilku, tak to moc velkou hodnotu mít moc nebude. Neuspěchejte to.
16. Nenechte psát za vás ostatní
Nekupujte obsah od jiných copywriterů, či externích firem. Čtenář pozná, že to nejste vy.
17. Nekopírujte obsah
Inspirujte se, ale nekopírujte. Pokud tak učiníte, uveďte vždy poctivě zdroj.
18. Opakujte vaše úspěchy
Pokud to fungovalo, bude to pravděpodobně fungovat znovu. Využijte princip a zopakujte to.
20. Ptejte se toho nejpovolanějšího
A koho? Ty zásadní otázky pokládejte sobě. Hledání odpovědí vás zavede k hodnotnému obsahu.
Content marketing ve vztahu k Evergreen obsahu
Zdroje:
- https://www.marketingtechblog.com/new-rules-content-marketing/
- http://www.vceliste.cz/co-to-je-obsahovy-marketing/